Monday, November 22, 2010

Happy Sunday

Awal pagi aku dah siap membakar pastry sosej berkeju dan Capuccino batik cake untuk sarapan. Selepas siap semua tugasan aku keluar berjumpa Liew, ex-colleague yg rapat dengaku.Sudah lama tak bertemunya kerana aku dan dia sibuk dengan tugasan di sekolah masing2. Kami hang-out di Amcorp Mall. sebuah shopping kompleks yg kecil dan cozy. 2 tahun aku tidak datang ke sana semenjak berpindah ke Sentul. Last time Amcorp Mall mmg menjd tempat aku hang-out bersama Liew selepas waktu sekolah cuz bfr stay di Sentul aku menetap di Vista Angkasa Kerinchi manakala Liew stay di Kelana Jaya.Justeru Amcorp Mall merupakan meeting point yg sesuai buat kami berdua. Di sana juga terdapat sebuah kedai photo yg menjd tumpuan jurugambar untuk membeli lens dan sebagainya.Last time aku sering mengikut seorang kawan photographer ke kedai tersebut.Malah Naresh rakan sekerja yg merupakan guru penasihat kelab fotografi sekolah juga membeli kamera DSLR dan alatan yang lain di kedai tersebut kerana tauke kedai ialah uncle kepada salah seorg student WMS. So bolelah dpt diskaun hehe..
Wah aku teruja melihat perubahan Amcorp Mall. Byk kedai baru dan paling aku suka ialah kedai home-deco Romantika yang menjual pelbagai barang bermotif English flower. Sale X'mas menyebabkan harga barang2 di situ menjadi bertambah murah. Aku memang sudah lama mencari cake plate bertingkat and guess what?? Yay! i found it there! It's cost only RM29! Really value for money huhu..tapi aku tak boleh beli byk cuz i've budget limit so grr.....i must wait until my salary bnk- in on next week and come bck to the shop to buy my favorite dishes n cup set hehehe ;)
We lunch at our favorite Thai restoran, Rakht Thai. Fried rice with Yam and garlic chicken menjadi juadah pilihan ku dan minuman kegemaranku di sana ialah jus kedondong dgn asam boy.Penat bershopping kami singgah ke Dian Kopitiam which is our favorite kopitiam in Amcorp Mall. Aku plg suka garlic bread bun di situ. Erm..yummy! :D
                                         Capuccino Batek Cake
                                                      Red Rubbies in Coconut Milk
                                          Rakht Thai Friend rice with Yam and Garlic Chicken.
                                         Liew bought the lovely cuppid signboard for RM10 only!
                                         Look, what i bought from the shop ;)
Well, nampaknya hari ini adalah hari yang mengembirakan aku kerana telah jumpa sebuah kedai home deco yg menjual barang dengan harga serendah Rm1 ;) dan yg plg penting aku dah jumpa cake plate bertingkat dgn english style yg murah! jauh lebih murah dari set Royal Dutton or Noritake ;D Memang berbaloi-baloi...

No comments: