Thursday, November 25, 2010

Beautiful Nara...ku kn kembali melihat kamu.


Happy utk colleagueku Norita, yg terpilih ke Jepun bersama rombongan sekolah dan beberapa org guru yg lain. Flight mereka esok dan semoga trip itu selamat pergi dan kembali ke tanahair.Teringat masa aku terpilih ke sana 3 tahun lalu. At first bila pengetua memberitahu yg aku akn mengikuti trip WMS ke Jepun aku rasa tidak percaya. Negara Jepun mmg salah sebuah negara yg ingin aku lawati dan pernah ada seorg insan yg berjanji kpd aku yg dia akn membawa aku ke negara matahari terbit itu. Tp janji tinggal janji...Alhamdulillah, aku tidak perlukan org lain membawaku ke sana. Berkat komited dlm kerjaya pendidikan yg telah aku ceburi selama 10 tahun maka aku deserved award yg begitu bermakna pd diriku. Byk kenangan manis waktu di negara yg terkenal dengan bunga sakura itu. Antaranya ialah Nara, satu kawasan di utara Jepun yg sangat indah dgn kehadiran rusa-rusa jinak dan pokok2 yg berwarna kuning dan merah pada musim luruh. Insya'allah, jika ada rezeki aku ingin ke sana lagi menikmati udara segar dan pemandangan indah bersama org tersayang....

Nara yg indah lewat sonata 2007


Students Omi Brotherhood High School n me.


No comments: