Monday, December 31, 2012

Crepe Durian a.k.a Bantal durian ;)





Sebelum masuk ke tahun baru nie, marilah kita akhiri resepi di tahun 2012 dgn Bebantal Durian (Durian Crepe) yang femes dikalangan peminat masakan dan bloger makanan. Bagi Fida crepe mmg sgt sedap ;) Dengan rasa lemak-lemak manis isi durian yang segar bersama whipping cream dimakan dengan kulit dadar yang lemak dan nipis memang mengasyikkan.

Dulu Fida kalo teringin makan akan beli kuih nie kt Mid-V. Korang nak taw berapa?? harganya RM10 utk 3 bantal. Gulpp! Mahai!

Bila dpt resepi ini dr MyResepi terus teruja nak mencubanya. Alhamdulillah menjadi. So sebelum blk ke KL menyempat lah sy men'crepe' kt dapur rumah bonda hehe...mak kata dia lebih suka kuih dadar versi yang asal. Adik saya pula sukakan dadar versi crepe ini. Jadi ikut selera masing-masingla, ada yang suka inti durian, ada yang suka inti kelapa/kacang hijau. Crepe durian nie jadi mahal bila dijual kerana isi durian yang digunakan adalah dari gred yang terbaik. Manakala krim yang digunakan pula ialah whipping cream yang mahal (sekotak non-dairy whipping cream berharga RM12)


Tercapai gak hajat nak bikin sendiri crepe durian hehe...terbaeek! Sy suka filling yg mcm nie. Tak berapa gemar jenis yang kastard tu ;)





No comments: